Kundservice

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har frågor om sortimentet, din order, betalning eller något annat

Du når oss via kundservice@bbgruppen.se eller
010-163 65 99. Vi tar emot ditt samtal vardagar 8 till 16.


space

Frågor och svar

Här hittar du snabbt svaren på de vanligaste frågorna vi får.

Inlogging & kundkonto

Allmänt

Hur gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Klicka på logga in och glömt lösenord. Ange sedan din mejladress så skickar vi ett mejl med en länk där du kan ange ett nytt lösenord, direkt. 

Kunder sen tidigare

Jag är kund sedan tidigare, kan jag se mina priser i e-butiken?

När du loggat in så ser du priserna. Om du har fått mejlet med aktiveringslänken så klicka på länken och ange ett lösenord. Om du inte fått mejl med aktiveringlänk kontaktar du vår kundservice.

Jag är kund sedan tidigare men jag har inte fått någon inloggning, hur gör jag?

Klicka på Logga in och sedan Kund sedan tidigare. Ange din e-postaderss så får du ett mejl med en aktiveringslänk. 

Kan jag inte fixa en inloggning själv på webben?

Ja, Klicka på Logga in och sedan Kund sedan tidigare. Ange din e-postaderss så får du ett mejl med en aktiveringslänk. 

Det är fel adress ifylld när jag kommer till kassan, hur ändrar jag det?

Om din adress är korrekt men du vill ha godset levererat till en alternativ adress så väljer du ”annan leveransadress” i kassan. Om det däremot är några felaktigheter i dina kunduppgifter kontaktar du vår kundservice så hjälper vi dig att rätta det som är fel. Dina uppgifter som kund hämtas från vårt affärssystem och därför behöver vi ändra där för att det ska bli rätt. Nästa gång du loggar in ska rätt uppgifter synas

Ny kund

Jag vill bli avtalskund, hur gör jag?

Klicka på ”Ny kund – Företagare” i inloggningsfältet. Fyll i dina uppgifter där och bocka i rutan ”ansök om kundkonto”.

Vad händer sedan?

En av våra säljare kontaktar dig för att vi ska lära känna din verksamhet lite bättre och för att diskutera dina villkor. Sedan gör vi en sedvanlig kreditkontroll och sätter upp dina villkor i vårt affärssystem. Därefter får du ett mejl med dina inloggningsuppgifter och kan logga in i e-butiken och se dina priser.

Hur lång tid tar det att bli avtalskund?

Normalt sett tar vi kontakt med dig inom 48 timmar. Sedan går det fort att skapa upp ditt konto. Du har i regel mejlet inom några minuter från det att vi skapat kopplingen i affärssystemet.

Det är fel adress ifylld när jag kommer till kassan, hur ändrar jag det?

Om din adress är korrekt men du vill ha godset levererat till en alternativ adress så väljer du ”annan leveransadress” i kassan. Om det däremot är några felaktigheter i dina kunduppgifter kontaktar du vår kundservice så hjälper vi dig att rätta det som är fel. Dina uppgifter som avtalskund hämtas från vårt affärssystem och därför behöver vi ändra där för att det ska bli rätt. Nästa gång du loggar in ska rätt uppgifter synas.

Sortiment 

Kan jag se hela Byggbeslags sortiment i e-butiken?

Nej, i vår e-butik har vi ca 8 000 av våra mest sålda artiklar. Antalet artiklar i e-butiken ökar hela tiden.

Kan jag beställa allt jag ser i butiken?

Du kan beställa alla artiklar som har ett artikelnummer och ett pris i e-butiken. En del av våra artiklar är inte möjliga att beställa över nätet eftersom de omgärdas av säkerhetsbestämmelser som inte medger detta (gäller t ex låssystem) eller att de ingår i ett säkerhetssystem som kräver sakkunnig installation för att leveransen ska bli komplett. Dessa artiklar beskrivs i ord och bild i e-butiken och du kan självklart alltid komma i kontakt med oss genom en länk intill artiklarna.

Hur kan jag hitta de artiklar jag beställer ofta?

Markera dina favoritartiklar genom att klicka på stjärnan som finns intill varje artikelnummer i e-butiken. På så sätt bygger du upp din egen lista med favoriter som du sedan enkelt återvänder till under rubriken ”mina sidor”. Du måste dock skapa ett webbkonto innan du kan använda dig av favoritfunktionen.

Hur kan jag se om varan finns i lager?

När du navigerar runt på vår webbplats uppdateras hela tiden aktuellt lagersaldo på artiklarna. Du ser det under priset i artikellistningen och på produktsidorna.

Order 

Jag vill makulera min order, kan jag det?

Det beror lite på hur långt i flödet din order har hunnit. En order som har lämnat vårt lager kan inte stoppas. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Jag vill komplettera min order, hur gör jag?

Enklast är om du lägger en ny order i e-butiken på det du behöver komplettera din order med. Om din order inte är skickad gör vi vårt yttersta för att samleverera din order. Om du har frågor rörande dina order kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Var kan jag se mina tidigare order?

Under rubriken ”mina sidor” och fliken ”orderhistorik”. Observera att du måste ha skapat ett webbkonto för att kunna se din orderhistorik.

Får jag någon bekräftelse på min order?

Ja, omedelbart efter att du har lagt din order i kassan skickas en orderbekräftelse till dig. På den kan du se vad du beställt och när det beräknas komma.

Betalning 

 

Hur betalar jag min order?

Det fungerar precis som vanligt. Din order går in i vårt affärssystem och en faktura skickas till dig som vanligt. 

Leverans 

 

Kan jag beställa på nätet och hämta mina varor i en av era butiker?

Nej, i dagsläget kan du inte hämta dina varor i våra butiker.

Levererar ni till adresser utanför Sverige?

Nej, vi leverera bara till adresser i Sverige. 

När får jag mina varor?

På din orderbekräftelse kan du se ditt preliminära leveransdatum. Vid leveranser i glesbygd och till hela norrland kan det tillkomma en till två dagar på den visade leveranstiden beroende på speditörernas tidtabeller.

 

Jag vill dela min order i två leveranser, kan jag det?

Ja det går bra. I kassan kan du välja att dela upp din leverans i valfritt antal leveranstillfällen. Du anger leveranstillfälle 1, 2, osv. för respektive artikel. Första möjliga leveransdatum för respektive leverans avgörs av den artikel vars möjliga leveransdatum ligger längst fram i tiden. Du kan självklart ange ett annat leveransdatum som ligger längre fram i tiden om det passar dig bättre. Vill du ha flera leveranser av samma artikel så gör du det genom att lägga fler order.

 

Vad kostar frakten?

Som kund regleras din fraktkostnad i ditt avtal och är beroende av flera parametrar såsom vikt, storlek och om leveransen kräver specialemballage. Detta är något som anpassas i samband med att vi plockar och packar dina varor för leverans vilket innebär att den slutgiltiga kostnaden för frakten kommer på din faktura.

 

Retur & reklamation 

 

Jag vill returnera en vara, hur gör jag?

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig, kundservice@bbgruppen.se.

 

Det är fel på min vara och jag vill reklamera den, hur gör jag nu?

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig, kundservice@bbgruppen.se.